ZWROTY / REKLAMACJE

Polityka zwrotów i reklamacji.

1. Podstawę reklamacji stanowi odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

2. W celu oceny istnienia wady fizycznej należy opierać się w szczególności na opisie Produktu zamieszczonym na stronie Sklepu przy prezentowanym towarze.

3. Jeżeli Produkt ma wadę, Klient będący Konsumentem (lub osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością zawodową) ma prawo:

  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,

  • żądać usunięcia wady,

  • żądać wymiany Produktu na wolny od wad,

  • odstąpić od umowy – jeśli wada jest istotna.

4. Powyższe uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują wyłącznie Klientom, o których mowa w pkt 3. W przypadku Klientów dokonujących zakupu w ramach działalności gospodarczej i zawodowej (B2B), odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.

5. W celu złożenia reklamacji Klient może:

  • wypełnić formularz reklamacyjny dostępny [tutaj],

  • wysłać wiadomość e-mail na adres: sklep@rizal.pl,

  • złożyć reklamację pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.

6. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi, Klient zobowiązany jest dostarczyć Produkt do Sprzedawcy wraz z dowodem zakupu oraz – o ile to możliwe – opisem wady.

Produkt powinien zostać należycie zabezpieczony na czas transportu.

7. Koszt odesłania Produktu ponosi Klient. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, Sprzedawca zwraca również uzasadnione koszty przesyłki zwrotnej (najtańszy zwykły sposób dostawy).

-- Zwrotów nie przyjmujemy w przypadku użytych produktów.  ---

8. Reklamacje są rozpatrywane nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamowanego Produktu.

9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania, przechowywania lub konserwacji Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem.

10. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. mediacji, arbitrażu lub postępowania przed sądem polubownym.

Klienci mogą również skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (ODR), dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr.